RŚ. Wniosek o wydanie koncesji na wydobywanie kopaliny ze złoża na powierzchni do 2ha przy wydobyciu nie przekraczającym 20 000 m3 na rok i bez użycia środków strzałowych (Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wniosek o udzielenie koncesji, sporządzony zgodnie z art. 24 i 26 ustawy z 9 czerwca 2011 roku  Prawo geologiczne i górnicze, tzn. w którym określono, poza wymaganiami przewidzianymi przepisami z zakresu ochrony środowiska i działalności gospodarczej: 

  • Stan prawny nieruchomości, w granicach których ma być wykonywana zamierzona działalność; w przypadku nieruchomości, których właściciel nie jest ujawniony w księdze wieczystej, przyjmuje się dane z ewidencji gruntów i budynków;
  • Prawa wnioskodawcy do nieruchomości (przestrzeni), w granicach której ma być wykonywana zamierzona działalność, lub prawo, o ustanowienie którego ubiega się wnioskodawca;
  • Czas, na jaki koncesja ma być udzielona, wraz ze wskazaniem terminu rozpoczęcia działalności;
  • Środki, jakimi wnioskodawca dysponuje w celu zapewnienia prawidłowego wykonywania zamierzonej działalności;
  • Obszary objęte szczególnymi formami ochrony, w tym ochrony przyrody oraz ochrony zabytków;
  • Sposób przeciwdziałania ujemnym wpływom zamierzonej działalności na środowisko,
  • Złoże kopaliny lub jego część, która ma być przedmiotem wydobycia;
  • Wielkość i sposób zamierzonego wydobycia kopaliny;
  • Stopień zamierzonego wykorzystania zasobów złoża kopaliny, w tym kopalin towarzyszących i współwystępujących użytecznych pierwiastków śladowych, jak również środki umożliwiające osiągnięcie tego celu, a w przypadku wód leczniczych, wód termalnych i solanek - zasoby eksploatacyjne ujęcia;
  • Projektowane położenie obszaru górniczego i terenu górniczego, przedstawione zgodnie z wymaganiami dotyczącymi map górniczych, z zaznaczeniem granic podziału terytorialnego kraju;
  • Geologiczne i hydrogeologiczne warunki wydobycia, a w razie potrzeby warunki wtłaczania wód do górotworu.
  • Przewidywany sposób prowadzenia ruchu zakładu górniczego, uwzględniający wymagania określone w art. 108 ust. 2, oraz prognozowany sposób likwidacji zakładu górniczego, uwzględniający obowiązki określone w art. 129 ust. 1.

Załączniki do wniosku o udzielenie koncesji:

  • Dowody istnienia określonych w nim okoliczności, w szczególności wyciągi z odpowiednich rejestrów;
  • Informacje o przeznaczeniu nieruchomości, w granicach których ma być wykonywana zamierzona działalność, w szczególności określonym przez miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz przepisy odrębne;
  • Dowody istnienia prawa do korzystania z informacji geologicznej, jakie w zakresie niezbędnym do prowadzenia zamierzonej działalności przysługuje wnioskodawcy, oraz kopię decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczną;
  • Prawa przysługującego wnioskodawcy do nieruchomości gruntowej, w granicach której ma być wykonywana zamierzona działalność w zakresie wydobywania kopaliny metodą odkrywkową, lub dowód przyrzeczenia jego ustanowienia.
  • Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew, w poniedziałki w godzinach 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00 lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie,
  • Drogą elektroniczną poprzez ePUAP (adres skrzynki EPUAP:  /xql809ge0h/skrytkaESP).

Opłaty

  • Opłata skarbowa: 616 zł – za udzielenie koncesji (wnioskodawca nie jest zwolniony od opłaty skarbowej na podstawie art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej);
  • Opłata skarbowa: 17 zł - za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury);
  • Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków koncesji, jeżeli dotyczy terminu przedłużenia terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności - 50 % stawki określonej od koncesji;
  • Przedłużenie terminu ważności lub zmiana warunków koncesji, jeżeli treścią zmiany jest kolejny rodzaj działalności - 100% stawki określonej od koncesji;

Opłatę należy wnieść osobiście w kasie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie lub przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Sochaczewie: od 1 października 2023 roku nowy nr konta bankowego: 16 9011 0005 0013 1313 2000 0040. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku. Opłata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano czynności urzędowej. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek.

Termin i sposób załatwienia

Zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego urząd zobowiązany jest załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy.

Podstawa prawna

  • Ustawa z 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku Prawo geologiczne i górnicze;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców;
  • Ustawa z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska;
  • Ustawa z dnia 10 lipca 2008 roku o odpadach wydobywczych;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 roku w sprawie zapłaty opłaty skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 października 2014 roku w sprawie rejestru obszarów górniczych i zamkniętych podziemnych składowisk dwutlenku węgla.

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Inne informacje

  • Koncesja zostanie dostarczona pocztą lub można odebrać ją osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew (w tym celu należy zadeklarować na wniosku chęć osobistego odbioru oraz podać nr kontaktowy);
  • Podczas odbioru koncesji niezbędne jest okazanie dokumentu tożsamości.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska (RŚ)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 21 marca 2022 11:13
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 321
23 października 2023 09:10 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
11 kwietnia 2023 09:50 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
30 marca 2023 23:18 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany