RŚ. Wniosek o wydanie zezwolenia na hodowanie/utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców (Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na hodowanie/utrzymywanie  chartów  rasowych  lub  ich mieszańców;
  • Dokument potwierdzający legalność pochodzenia psa;
  • Dokument potwierdzający przynależność psa do danej rasy;
  • Książeczka szczepień;
  • Oświadczenie o nieużywaniu posiadanego psa/psów do celów łowieckich;
  • Oświadczenie o niekaralności za kłusownictwo;
  • Dowód opłaty skarbowej 82 zł;
  • Pełnomocnictwo – w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew, w poniedziałki w godzinach 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00 lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie,
  • Drogą elektroniczną poprzez ePUAP (adres skrzynki EPUAP:  /xql809ge0h/skrytkaESP).

Opłaty

Opłata za dokument  wynosi 82 zł. Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł. Opłatę należy wnieść osobiście w kasie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie lub na konto: od 1 października 2023 roku nowy nr konta bankowego: 16 9011 0005 0013 1313 2000 0040. W przypadku dokonywania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację: - opłata skarbowa tytułem:  Zezwolenie na hodowanie/utrzymywanie charta imię i nazwisko wnioskodawcy.

Termin i sposób załatwienia

Urząd zobowiązany jest załatwić sprawy bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postepowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane, załatwiane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę przyczynach zwłoki i podaje nowy termin sprawy. Organ administracji w uzasadnionych przypadkach może wyznaczyć inny termin załatwienia sprawy zawiadamiając stronę.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego; 
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej; 
  • Ustawa z dnia 13 października 1995 roku Prawo łowieckie;
  • Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców z dnia 5 lipca 2010 roku  (Dz. U. nr.135, poz. 909).

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji o odmowie wydania zezwolenia na hodowanie/utrzymywanie hartów rasowych lub ich mieszańców, przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska (RŚ)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 czerwca 2022 15:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 261
23 października 2023 09:12 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
11 kwietnia 2023 09:53 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
30 marca 2023 23:55 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany