RŚ. Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i/lub krzewów z terenów będących w posiadaniu gminy (Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Dokumenty, które należy dołączyć podczas składania wniosku:

  • Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do władania nieruchomością;
  • Zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana lub oświadczenie o udostępnieniu informacji- dotyczy spółdzielni mieszkaniowych (art. 83 ust. 4 Ustawy o ochronie przyrody);
  • Mapę z naniesionymi do usunięcia drzewami oraz z widocznymi numerami działek;
  • Dokumentację fotograficzną z terenu wraz z protokołem oględzin w terenie;
  • Projekt wykonania planowanych nasadzeń zastępczych, zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy - Prawo o ochronie środowiska, z dnia 27 kwietnia 2001 roku;
  • Projekt, rysunek lub mapę zagospodarowania działki w przypadku realizacji inwestycji, zgodnie z ustawą - Prawo budowlane, z dnia 7 lipca 1997 roku - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
  • Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
  • Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13, 15 Ustawy o ochronie przyrody, jeżeli zostało wydane;
  • Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, jeżeli istnieje.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew, w poniedziałki w godzinach 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00 lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie; 
  • Droga elektroniczną poprzez ePUAP (adres skrzynki ePUAP:   /xql809ge0h/skrytkaESP)

Opłaty

Brak opłaty

Termin i sposób załatwienia

Organ przeprowadza postępowanie administracyjne i wydaje decyzję w przeciągu 30 dni od daty wpłynięcia wniosku, zgodnie z art. 35 Kpa. Termin może ulec wydłużeniu dla drzew rosnących w pasie drogowym drogi publicznej z racji konieczności uzgodnienia projektu decyzji z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska (uzgodnienie następuje w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku przez RDOŚ Płock, a w przypadku przeprowadzenia postepowania wyjaśniającego - 60 dni).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r. poz. 916 z późn. zm.);
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 roku w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów (Dz. U. z 2017 r. poz. 1330);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska: z dnia 9 października 2014 roku w sprawie ochrony gatunkowej roślin (Dz. U. z 2014, poz. 1409);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 października 2014 roku w sprawie ochrony gatunkowej grzybów (Dz. U. z 2014, poz. 1408);
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 grudnia 2016 roku w sprawie ochrony gatunkowej  zwierząt (Dz. U. z 2016, poz. 2183).

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium  Odwoławczego w Warszawie, za pośrednictwem organu wydającego decyzję, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec  się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.

 

Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołanie skutkuje brakiem możliwości jej zaskarżenia do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (staje się ostateczna i prawomocna). Jeżeli w postępowaniu bierze udział więcej stron, decyzja staje się ostateczna i prawomocna z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienie odwołania przez ostatnią ze stron. Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania może być złożone dopiero po wydaniu decyzji. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska (RŚ)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 marca 2023 08:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 479
23 października 2023 09:17 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
11 kwietnia 2023 10:12 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
11 kwietnia 2023 10:12 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany