RŚ. Wniosek o wydanie zezwolenia na pozyskanie drewna w lesie niestanowiącym własności Skarbu Państwa niezgodnie z Uproszczonym Planem Urządzenia Lasu (Wydział Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na pozyskanie drewna w lesie niestanowiącym własności Skarbu Państwa niezgodnie z Uproszczonym Planem Urządzenia Lasu złożony przez osobę posiadająca tytuł prawny do władania nieruchomością (właściciel, współwłaściciel, dzierżawca lub pełnomocnik);
  • Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie decyzji;
  • Pełnomocnictwo – w przypadku gdy strona działa przez pełnomocnika.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew, w poniedziałki w godzinach 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00 lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie; 
  • Drogą elektroniczną poprzez ePUAP (adres skrzynki ePUAP:   /xql809ge0h/skrytkaESP).

Opłaty

  • 10 zł za wydanie decyzji; 
  • dodatkowo 17 zł w przypadku złożenia pełnomocnictwa.

Opłatę należy wnieść osobiście w kasie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie lub na konto: od 1 października 2023 roku nowy nr konta bankowego: 16 9011 0005 0013 1313 2000 0040.

 

W przypadku dokonywania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację: opłata skarbowa tytułem: "Wniosek o zezwolenie na wycinkę drzew".

Termin i sposób załatwienia

Urząd zobowiązany jest załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiane są nie później niż w ciągu miesiąca. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Przewidując niezałatwienie sprawy w tym terminie Urząd powiadamia stronę o przyczynach zwłoki i podaje nowy termin załatwienia sprawy. Organ administracji w uzasadnionych przypadkach może wyznaczyć inny termin załatwienia sprawy zawiadamiając o tym stronę.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 28 września 1991 roku o lasach;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 roku w sprawie zapłaty opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania decyzja nie ulega wykonaniu, a wniesienie odwołania w terminie wstrzymuje jej wykonanie. W trakcie biegu terminu, o którym mowa powyżej, strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Oświadczenie w tym przedmiocie musi zostać złożone wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. W takim przypadku z dniem doręczenia organowi administracji publicznej powyższych oświadczeń wszystkich stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości jej zaskarżania.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Rolnictwa Leśnictwa i Ochrony Środowiska (RŚ)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 kwietnia 2023 13:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 231
23 października 2023 09:12 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
11 kwietnia 2023 09:54 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
03 kwietnia 2023 13:46 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany