GN. Wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek: formularz EGiB
  • Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości - do wglądu.

W przypadku osób niebędących właścicielami nieruchomości należy załączyć pełnomocnictwo od właściciela wraz z potwierdzeniem wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. 

 

UWAGA: zwolnione z opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo udzielone: małżonkowi, wstępnemu (ojciec, matka, dziadek, babcia), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk), rodzeństwu.

 

W przypadku osób niebędących właścicielami nieruchomości i nieposiadających upoważnienia właściciela, należy dołączyć dokument potwierdzający interes prawny do uzyskania wypisu z rejestru gruntów, budynków, lokali. W przypadku złożenia wniosku w formie elektronicznej, załączone pełnomocnictwo powinno być w formie dokumentu elektronicznego i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew, lub w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - pokój 210 (telefon 46 864 18 47, e-mail geodezja@powiatsochaczew.pl - w poniedziałki w godzinach 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00,
  • Pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie, 
  • Drogą elektroniczną poprzez:
    • ePUAP - adres skrzynki EPUAP: /xql809ge0h/skrytkaESP
    • eDoręczenia: AE:PL-90440-79837-UFDBI-31
    • złożenie wniosku poprzez stronę https://sochaczew.geoportal2.pl
    • wysłanie wniosku na adres e-mail:  geodezja@powiatsochaczew.pl - powinno być w formie dokumentu elektronicznego i opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.

Opłaty

Opłatę należy dokonać po otrzymaniu Dokumentu Obliczenia Opłaty. Wysokość opłat określa tabela nr 11 znajdująca się w załączniku do Ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne.

Opłaty można dokonać:

  • w kasie urzędu, czynnej w godzinach:poniedziałek: 8.00-17.30, wtorek-piątek. 8.00-15.00,
  • przelewem na konto bankowe wyszczególnione w dokumencie obliczenia opłaty.

Wnioski złożone przez pełnomocnika podlegają opłacie w wysokości 17 zł. Opłaty za pełnomocnictwo można dokonać gotówką lub kartą w Kasie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie.

Termin i sposób załatwienia

Wnioski rozpatrywane są w terminie do 30 dni po otrzymaniu potwierdzenia uiszczenia opłaty.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne,
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 roku w  sprawie ewidencji gruntów i budynków,
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 roku w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji,  
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

W przypadku odmowy sporządzenia i wydania wypisu z rejestru gruntów, wypisu oraz wyrysu z operatu ewidencyjnego wydaje się decyzję, na którą przysługuje odwołanie w terminie 14 dni do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego.

Inne informacje

W celu usprawnienia procesu komunikacji, zaleca się podanie w formularzu wniosku numeru telefonu kontaktowego oraz adresu poczty elektronicznej (e-mail).

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2025 13:24
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 197
16 lipca 2025 14:35 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
16 lipca 2025 13:46 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
16 lipca 2025 13:45 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany