GN. Zgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków (Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek: Zgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków,
  • Oryginał dokumentu (lub okazanie oryginału) będącego podstawą do dokonania zmian w bazie danych ewidencji gruntów i budynków.

Wniosek może złożyć właściciel, współwłaściciel lub osoba posiadająca pełnomocnictwo do reprezentowania strony. Wnioski złożone przez pełnomocnika podlegają opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. Opłaty za pełnomocnictwo można dokonać gotówką lub kartą w Kasie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew - w poniedziałki w godzinach 10.00 – 18.00, od wtorku do piątku w godzinach: 8.00 – 16.00,
  • Pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie, 
  • Drogą elektroniczną poprzez:
    • ePUAP - adres skrzynki EPUAP: /xql809ge0h/skrytkaESP
    • eDoręczenia: AE:PL-90440-79837-UFDBI-31

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Termin i sposób załatwienia

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne,
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 roku w sprawie ewidencji gruntów i budynków.

Tryb odwoławczy

Na decyzję administracyjną przysługuje odwołanie w ciągu 14 dni do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego.

Inne informacje

Wniosek wniesiony w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej powinien być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP, lub uwierzytelniony w sposób zapewniający możliwość potwierdzenia pochodzenia i integralności weryfikowanych danych w postaci elektronicznej.


W przypadku zgłoszenia polegającego na dokonaniu zmian podmiotowych wynikających np. z postanowienia sądowego, należy dołączyć do zgłoszenia załącznik zawierający dane dotyczące osób, które zostaną wykazane w bazie danych ewidencji gruntów i budynków.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 lipca 2025 13:59
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 66
17 lipca 2025 13:15 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
17 lipca 2025 13:15 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
17 lipca 2025 13:15 (Michał Orzeszek) - Usunięcie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany