GN. Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
  • Potwierdzenie płatności za wygenerowany dokument obliczenia opłaty,
  • Oryginał (lub poświadczona kopia) pełnomocnictwa od inwestora lub projektanta z dołączonym dowodem wniesienia opłaty skarbowej, 
  • Plik pdf z projektem uzgadnianej sieci zamieszczony na kopii aktualnej mapy zasadniczej podpisany przez projektanta,
  • Oryginał mapy do celów projektowych opatrzony klauzulami wynikającymi z przepisów dotyczących opracowań geodezyjnych,
  • Plik w formacie .dxf  projektowanej sieci uzbrojenia terenu; 
  • W celu usprawnienia uzgodnień do wniosku można załączyć dodatkowo:
    • aktualne warunki techniczne podłączenia obiektu do istniejących sieci uzbrojenia terenu lub warunki techniczne przebudowy sieci w przypadku zmiany usytuowania lub zmiany danych zawartych w geodezyjnej ewidencji sieci, uzyskane od jednostek zarządzających tymi sieciami, 
    • kopię projektu z akceptacją trasy oraz rozwiązań technicznych zastosowanych w projekcie uzyskaną od gestora sieci, który wydał warunki techniczne przyłączenia lub przebudowy sieci,
    • decyzję - zezwolenie właściwego zarządcy drogi, na zajęcie pasa drogowego.

Miejsce złożenia dokumentów

Złożenie wniosku odbywa się za pośrednictwem Geoportalu dostępnego pod adresem: https://sochaczew.geoportal2.pl

Opłaty

Opłaty są naliczane zgodnie z załącznikiem do ustawy. Wysokość należnej opłaty oraz sposób jej wyliczenia utrwala się w Dokumencie Obliczenia Opłaty. Zgodnie z art. 40d ust. 3 ustawy opłatę pobiera się przed udostępnieniem materiałów zasobu lub przed wykonaniem czynności, o których mowa w art. 40b ust. 1. Opłaty za materiały można dokonać:

  • za pomocą Usługi PayByNet w Geoportalu powiatowym.

Wnioski złożone przez pełnomocnika podlegają opłacie skarbowej Art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej. Opłatę wnosi się: 

  • gotówką lub kartą w kasie Starostwa Powiatowego czynnej  pn. 8:00-17:30, wt-pt. 8:00-15:00,
  • na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Sochaczewie nr: 16 9011 0005 0013 1313 2000 0040,
  • na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Sochaczewie nr: 40 9011 0005 0013 1788 2000 0030 

Termin i sposób załatwienia

Po otrzymaniu wniosku, wyznaczany jest termin elektronicznej narady koordynacyjnej, który nie może być krótszy niż 5 dni roboczych i dłuższy niż 10 dni roboczych od dnia dokonania zawiadomienia branżystów o naradzie elektronicznej. Termin narady koordynacyjnej starosta wyznacza na dzień przypadający nie później niż po upływie 14 dni od dnia otrzymania od inwestora lub projektanta planu sytuacyjnego. Wnioskodawca otrzymuje informację o terminie zakończenia narady koordynacyjnej oraz o konieczności opłaty wygenerowanego Dokumentu Obliczenia Opłaty przed upływem zakończenia narady koordynacyjnej. Narada odbywa się w sposób elektroniczny za pośrednictwem Geoportalu dostępnego pod adresem: https://sochaczew.geoportal2.pl. Po zakończeniu narady generowany jest protokół. Odpisy protokołu narady koordynacyjnej wydaje się wnioskodawcy w dniu jej zakończenia. Na dokumentacji projektowej będącej przedmiotem narady koordynacyjnej zamieszcza się adnotację zawierającą informację, iż ta dokumentacja była przedmiotem narady koordynacyjnej, oraz dane, o których mowa w art. 28b ust. 9 pkt 1 ustawy.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne,
  • Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 roku w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji,
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Decyzję administracyjną wydaje się w przypadku sporu dotyczącego wysokości należnej opłaty. Odwołanie od decyzji administracyjnej  wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego. 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 lipca 2025 10:49
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 46
30 lipca 2025 10:49 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
30 lipca 2025 10:49 (Michał Orzeszek) - Utworzenie sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany