GN. Wniosek w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami)

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, 
  • Dowód opłaty skarbowej,
  • Ostateczna decyzja Starosty Sochaczewskiego dopuszczającą dokonanie zmiany lasu na użytek rolny (w przypadku wnioskowania o ustalenie klasyfikacji w związku z dokonaną zmianą lasu na użytek rolny),
  • Inne dokumenty - w przypadku innych zmian.

Miejsce złożenia dokumentów

  • Osobiście w punkcie kancelarii Starostwa Powiatowego w przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 (parter), 96-500 Sochaczew,
  • Pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Sochaczewie, 
  • Drogą elektroniczną poprzez:
    • ePUAP - adres skrzynki EPUAP: /xql809ge0h/skrytkaESP 
    • eDoręczenia: AE:PL-90440-79837-UFDBI-31

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za wydanie decyzji na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej. W przypadku załączenia do wniosku pełnomocnictwa należy dołączyć oryginał dowodu opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Opłatę za pełnomocnictwo wnosi się: 

  • gotówką lub kartą w kasie Starostwa Powiatowego czynnej  pn. 8:00-17:30, wt-pt. 8:00-15:00,
  • na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Sochaczewie,
  • na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Sochaczewie. 

UWAGA: zwolnione z opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo udzielone: małżonkowi, wstępnemu (ojciec, matka, dziadek, babcia), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk), rodzeństwu.

Termin i sposób załatwienia

Postępowanie kończy się wydaniem decyzji. Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj. w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – w ciągu dwóch miesięcy. Do ww. terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności oraz okresu opóźnień niezależnych od organu.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne, 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 roku w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, 
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego.

Inne informacje

Postępowanie w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów wszczęte na wniosek strony regulują przepisy wynikające z działu IX k.p.a. – dotyczące opłat i kosztów postępowania ze szczególnym uwzględnieniem artykułów 262 i 263 k.p.a. Przepisy te wskazują, że stronę obciążają te koszty postępowania, które zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organów prowadzących postępowanie. Oznacza to, że strona ponosi w szczególności koszty sporządzenia przez upoważnionego klasyfikatora projektu ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Klasyfikator wyłaniany jest przez Starostę w formie zapytania ofertowego.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami (GN)
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 30 lipca 2025 14:19
Dokument wprowadzony do BIP przez: Michał Orzeszek
Ilość wyświetleń: 22
30 lipca 2025 15:45 (Michał Orzeszek) - Aktualizacja danych sprawy.
30 lipca 2025 14:21 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
30 lipca 2025 14:21 (Michał Orzeszek) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany