Opłata skarbowa w wysokości 10 zł za wydanie decyzji na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej. W przypadku załączenia do wniosku pełnomocnictwa należy dołączyć oryginał dowodu opłaty skarbowej w wysokości 17 zł. Opłatę za pełnomocnictwo wnosi się:
UWAGA: zwolnione z opłaty skarbowej jest pełnomocnictwo udzielone: małżonkowi, wstępnemu (ojciec, matka, dziadek, babcia), zstępnemu (dziecko, wnuk, prawnuk), rodzeństwu.
Postępowanie kończy się wydaniem decyzji. Decyzja wydawana jest w terminie wynikającym z art. 35 § 3 Kodeksu postępowania administracyjnego, tj. w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – w ciągu dwóch miesięcy. Do ww. terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonywania określonych czynności oraz okresu opóźnień niezależnych od organu.
Odwołanie od decyzji administracyjnej wnosi się w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, do Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego, za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego.
Postępowanie w sprawie ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów wszczęte na wniosek strony regulują przepisy wynikające z działu IX k.p.a. – dotyczące opłat i kosztów postępowania ze szczególnym uwzględnieniem artykułów 262 i 263 k.p.a. Przepisy te wskazują, że stronę obciążają te koszty postępowania, które zostały poniesione w interesie lub na żądanie strony, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organów prowadzących postępowanie. Oznacza to, że strona ponosi w szczególności koszty sporządzenia przez upoważnionego klasyfikatora projektu ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów. Klasyfikator wyłaniany jest przez Starostę w formie zapytania ofertowego.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025