Do zadań Archiwum Zakładowego należy prowadzenie archiwum Starostwa, a w szczególności:
1) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
2) sporządzanie sprawozdania z rocznej działalności archiwum zakładowego;
3) przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych Starostwa po uprzedniej kontroli jej przygotowania do archiwizacji;
4) odpowiednie składowanie przyjętej dokumentacji;
5) właściwe zabezpieczenie dokumentacji przed wpływem szkodliwych czynników (temperatura, wilgotność, itp.);
6) zlecanie w razie potrzeby niezbędnych prac konserwatorskich;
7) bieżące prowadzenie stosownej ewidencji przechowywanej dokumentacji;
8) inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz po uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego nadzorowanie procesu fizycznego niszczenia dokumentacji;
9) udostępnianie, wypożyczanie dokumentacji osobom i uprawnionym podmiotom;
10) zapewnienie ochrony (zabezpieczenia) dokumentacji przed ich utratą i wglądem osób nieupoważnionych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami;
11) przygotowywanie i przekazywanie materiałów archiwalnych po upływie wymaganego okresu do właściwego Archiwum Państwowego;
12) katalogowanie w formie cyfrowej zasobów archiwum;
13) wykonywanie pozostałych obowiązków wynikających z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
Kontakt:
- Wydział Archiwum Zakładowego – tel. (46) 864-18-33
- faks – (48) 864 18 71
Informujemy, że od dnia 5 września 2022 roku wszystkie rozmowy telefoniczne w Starostwie Powiatowym w Sochaczewie są rejestrowane. Klauzula informacyjna dotycząca rejestracji rozmów telefonicznych znajduje się w zakładce Ochrona Danych Osobowych
Działalność organów powiatu i starosty (uchwały, protokoły, zarządzenia, projekty, strategie, interpelacje)