Pojazd, który usunięto z terenu powiatu sochaczewskiego na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym umieszczany jest na parkingu strzeżonym wyznaczonym przez Starostę Sochaczewskiego.
Lokalizacja parkingu
P.P.H.U. TRANS-PARTNER, Sielice 25a, 96-500 Sochaczew, tel. 46 861 83 28. Odbiór pojazdu z parkingu jest możliwy w godzinach: 8.00 – 16.00
Opłaty
Zgodnie z art. 130a ust. 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym stawki obowiązujące za holowanie i przechowywanie pojazdu ustalane są corocznie w drodze uchwały. Wysokość opłat obowiązujących w roku 2022 na podstawie uchwały Nr XXIX/187/2021 Rady Powiatu w Sochaczewie z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów prezentuje się następująco:
- rower lub motorower: za usunięcie - 102 zł, za każdą dobę przechowywania – 19 zł;
- motocykl: za usunięcie – 200 zł, za każdą dobę przechowywania – 26 zł;
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: za usunięcie – 433 zł, za każdą dobę przechowywania – 36 zł;
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t do 7,5 t: za usunięcie – 541 zł, za każdą dobę przechowywania – 48 zł;
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t: za usunięcie – 764 zł, za każdą dobę przechowywania – 68 zł;
- pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t: za usunięcie – 1127 zł,za każdą dobę przechowywania – 123 zł;
- pojazd przewożący materiały niebezpieczne: za usunięcie – 1371 zł, za każdą dobę przechowywania – 180 zł;
- hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego: za usunięcie – 102 zł, za każdą dobę przechowywania – 19 zł;
Przed dokonaniem wpłaty należy skontaktować się z pracownikiem P.P.H.U. TRANS-PARTNER w celu ustalenia ostatecznej kwoty za usunięcie i parking pojazdu.
Opłatę należy uiścić:
- w kasie Starostwa Powiatowego w Sochaczewie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew bądź
- na rachunek bankowy Starostwa: 68 1240 5703 1111 0010 6445 2589. W tytule proszę umieścić następujące informacje: imię i nazwisko właściciela, marka i model samochodu, numer rejestracyjny.
Dokumenty niezbędne do odbioru pojazdu
- zezwolenie na odbiór pojazdu wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu (Policja);
- dowód uiszczenia wpłaty;
- dowód osobisty potwierdzający tożsamość właściciela lub osoby uprawnionej do odbioru pojazdu.
Zalecana kolejność działań
- uzyskanie zezwolenia na odbiór pojazdu.
- ustalenie wysokości opłaty i jej uiszczenie.
- odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego po okazaniu niezbędnych dokumentów.
Informacje dodatkowe
W przypadku nie odebrania pojazdu w terminie 3 miesięcy od wydania dyspozycji usunięcia Starosta Sochaczewski występuje do Sądu Rejonowego w Sochaczewie z wnioskiem o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu. Koszty związane z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu ponosi osoba będąca właścicielem tego pojazdu. Zgodnie z ust. 10i ustawy Prawo o ruchu drogowym jeżeli w chwili usunięcia pojazd znajdował się we władaniu osoby dysponującej nim na podstawie innego niż własność tytułu prawnego, osoba ta jest zobowiązana solidarnie do pokrycia kosztów. Decyzję o zapłacie tych kosztów wydaje Starosta.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Uchwała Nr XXIX/187/2021 Rady Powiatu w Sochaczewie z dnia 28 grudnia 2021 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów;
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej.